کسب و کار پرینتر سه بعدی

پرینتر سه بعدی یکی از تکنولوژی های پر درآمد به حساب می آید. چرا که کار با این دستگاه بسیار راحت است و هر شخص یا شرکت می تواند چندین پرینتر سه بعدی به طور همزمان داشته باشد. به این صورت که برای راه اندازی و استارت این تعداد پرینتر سه بعدی، نیاز به چند نیروی کار نیست و هر شخص به تنهایی قادر خواهد بود که تمامی دستگاه ها را کنترل و راه اندازی کند. لذا سرمایه گذاری در این صنعت رشد چشمگیری داشته است.
برای این که بتوان کسب و کار پرینتر سه بعدی را راه اندازی کرد به نکات زیر باید توجه کرد.

سرمایه گذاری

نسبت سرمایه گذاری به درآمد در پرینتر سه بعدی منطقی می باشد. قیمت دستگاه های پرینتر سه بعدی مخصوصاً FDM که در ایران طرفداران زیادی دارد پایین می باشد و متناسب با ابعادی که نیاز دارید در رنج سیصد تا دو هزار دلار می باشد.
علاوه بر این که برای راه اندازی این شغل نیاز به ابزار آلات زیادی در کنار پرینتر نخواهید داشت و به غیر از مواد مصرفی که در هنگام سفارش مشتری می توانید تهیه کنید، سایر تجهیزات مورد نیاز شاید کمتر از یک میلیون تومان باشد.

آموزش

در هنگام خرید پرینتر سه بعدی معمولاً آموزش کار با دستگاه داده می شود. پرینتر سه بعدی در دو بخش سخت افزار (که خود پرینتر سه بعدی است) و نرم افزار، نیاز به آموزش دارد. در بخش سخت افزار که کار با خود دستگاه است تمام دستورات بر روی ال سی دی می باشد و توسط یک دکمه کنترل می شود. لذا شما باید قسمت های مختلف راه اندازی دستگاه را در این قسمت جست وجو کنید.
در بخش نرم افزار، تنظیمات کیفیت پرینت انجام می شود.

پرینتر سه بعدی این امکان را دارد که قطعه کار را با کیفیت های مختلف بسازد. مثلاً ممکن است شما نیاز به یک قطعه مستحکم داشته باشید، لذا تنظیمات را طوری در نظر می گیرید که وزن قطعه کار بیشتر شود و قطعه مستحکم تری پرینت گردد. در برخی موارد نیز شما نیاز دارید هزینه تولید پایین باشد. لذا تنظیمات را در اقتصای ترین حالت ممکن در نظر می گیرید. البته نرم افزار پرینت سه بعدی فقط حالت اقتصادی و مستحکم را تنظیم نمی کند و گزینه های بیشتری برای هر چه بهتر شدن کیفیت خروجی پرینت تنظیم می کند.

درآمد زایی با پرینتر سه بعدی:

کسب درآمد با پرینتر از دو طریق امکان پذیر است.

۱- تولید

یکی از روش های درآمد با پرینتر، تولید قطعات و فروش آن ها است. پرینتر سه بعدی در صنعت های مختلفی می تواند به کار گرفته شود. که در تمامی این اصناف نیاز به تولید محصول نیز می باشد. برخی از این مشاغل که پرینتر سه بعدی می تواند در بخش تولید مورد استفاده قرار بگیرد را در ادامه اشاره خواهیم کرد.

قطعات یدکی پلاستیکی

بسیاری از صنایع به دلیل شرایط تحریم و گران بودن ارز، در بحث قطعات یدکی دچار مشکل می شوند. لذا سریع ترین و در دسترس ترین راه برای تامین قطعات یدکی که تیراژ محدودی نیاز دارند، پرینتر سه بعدی می باشد. هر چند از روش تزریق پلاستیک نیز می توان این قطعات یدکی را تولید کرد، ولی در زمانی که نیاز به تیراژ محدودی داشته باشیم، روش تزریق پلاستیک و ساخت قالب توجیح پذیر نخواهد بود.

مجسمه های دکوری

پرینتر سه بعدی محدودیتی در تنوع ساخت و محصول ندارد. و شما می توانید فایل های رایگان بی شماری را از سایت های مشخص دانلود و پرینت بگیرید. در صورتی که شرایط فروش این محصولات را فراهم آورید می توانید درآمد خوبی از فروش لوازم دکوری داشته باشید.

محصول نهایی

در برخی صنایع تولید کنندگانی وجود دارند که محصولشان به تعداد محدد تولید می شود. لذا برای ساخت قطعات پلاستیکی شان ساخت قالب توجیح پذیر نمی باشد. مخصوصاً این که قطعات انحصاری باشد و در بازار نمونه آن را نتوان پیدا کرد. لذا در این شرایط یکی از بهترین راه ها استفاده از پرینتر سه بعدی می باشد.

2- خدمات پرینت سه بعدی

بهترین حالت کسب و درآمد با پرینتر سه بعدی، خدمات پرینت سه بعدی می باشد. در این حالت شما نیاز به فکر در خصوص تولید نخواهید داشت. و برای کسب درآمد فقط نیاز به معرفی خود از طریق تبلیغات خواهید داشت. با توجه به این که پرینتر در بسیاری از صنایع کاربرد دارد و در تمامی این صنایع مشتریان بی شماری وجود دارند که نیاز به خدمات پرینت سه بعدی دارند، لذا شما از طریق تبلیغات می تواتید خودتان را به آن ها معرفی و به درآمد برسید. پرینتر سه بعدی مدل Core 30 و انواع دیگر از مدل های آن را میتوانید در دسته اصلی محصولات پرینتر سه بعدی قیمت را مشاهده نمایید و اقدام به خرید کنید.

به طور کلی در صورتی که بتوانید به صورت حرفه ای کار با پرینتر سه بعدی را یاد بگیرید و تبلیغات مناسبی داشته باشید می توانید از این تکنولوژی تا سالیان زیادی به عنوان شغل اول خود استفاده کنید. برای حرفه ای شدن در پرینتر علاوه بر آموزش های اولیه ای که در زمان خرید پرینتر خواهید دید به کسب تجربه نیاز خواهید داشت. در این خصوص می توانید از پکیج متخصص پرینت تولید شرکت آرلی استفاده کنید. که در این صورت می توانید این مسیر حرفه ای شدن را در مدت زمان بسیار کوتاهی طی کنید.